THE CURE - Songs Of A Lost World
Návrat po šestnácti letech. Navíc víceméně autorská deska Roberta Smitha. Navazují na nejlepší kousky své diskografie a současně se zbytečně neopakují. Poslouchám to poslední dva týdny a moje dojmy stále rostou.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Time Machines II" vychází čtyři roky po smrti svého tvůrce Petera Christophersona, člena kultovních seskupení COIL, THROBBING GRISTLE, PSYCHIC TV a dalších, pozoruhodného člověka, jehož profil by snesl spíše samostatný článek. Pro tuto recenzi snad stačí zmínit, že první "Time Machines" spatřilo světlo světa pod hlavičkou stejnojmenné skupiny, TIME MACHINES, ta však stejně jako BLACK LIGHT DISTRICT byla pouze jedním z aliasů pro COIL, jež Christopherson utvářel spolu s Johnem Balancem.
Neodhaduji si tvrdit, jak překvapující bylo ve své době první "Time Machines", které vyšlo po albech pod pseudonymy BLACK LIGHT DISTRICT a ELPH VS COIL a soundtracku The Angelic Conversation. Neboť už ty zastihly duo hledající a prozkoumávající jiné výrazy a polohy. Právě deska "Worship The Glitch", která dostává svému názvu koketérií s glitchem či ambientně laděná "The Angelic Conversation" budiž tomu důkazy.
S odstupem času se ale dá říct, že ke strohosti zvukových ploch "Time Machines" se COIL nanejvýš přiblížili ve skladbě "Sea Priestess" z "Astral Disaster" a jejich následující tvorba pracovala s výraznějšími motivy a vrstvenější produkcí.
"Time Machines II" se k oné strohosti svého předchůdce nenavrací, spíše než na roztahané droneové plochy se jednotlivé tracky orientují na konkrétnější a mnohem více na sebe navrstvené motivy. Materiál se tak svou naléhavostí a důrazem na konkrétnější zvukomalbu částečně vymyká současnějšímu pojetí ambientní hudby a spíš navazuje na progresivní elektronickou hudbu 70. let, konkrétněji třeba ponurost alba "Zeit" od TANGERINE DREAM.
A mluvíme o elektronických sedmdesátkách, není vůbec od věci porovnat "Time Machines II" s nedávno vyšlým albem, které načerpávaloo inspiraci z podobných vod. "Celestite" pro blackmetalisty WOLVES IN THE THRONE ROOM znamenalo krok jinam a dá se namítnout, že je lehce nefér srovnávat "Celestite" s výtvorem v daném žánru protřelého hudbeníka. Ale stejně je zarážející, jak moc vedle působí "Celestite" vedle "Time Machines II" neohrabaně, nakolik oplývá jistým naivním patosem a přitom zní jako hypotetický soundtrack nízkorozpočtového sci-fi z osmdesátek.
Posmrtné dílko Petera Christophersona zůstává věrno tvorbě COIL v tom smyslu, že i to minimum byť vzdáleně podobných počinů nechává kvalitativně za sebou a kvalitativně si s pozdní tvorbou COIL nezadá.
8,5 / 10
1. 1
2. 2
3. 3
4. 4
5. 5
6. 6
7. 7
Vydáno: 2014
Vydavatel: Threshold House
Stopáž: 72:40
Produkce: Mastering: Mark Godwin
Návrat po šestnácti letech. Navíc víceméně autorská deska Roberta Smitha. Navazují na nejlepší kousky své diskografie a současně se zbytečně neopakují. Poslouchám to poslední dva týdny a moje dojmy stále rostou.
Bilanční a v rámci možností i moderní album zároveň. Typičtí BODY COUNT místy výrazně oživení působením hostů. Album sotva překvapí něčím neotřelým, ale dá se mu odolávat jen do prvního výkřiku "madafaká". Pak už je to zase všechno zpátky v 90's.
Faust a spol. tentokrát více přitlačili na pilu a natočili o poznání méně přátelskou desku. Více black metalu a méně zjemňujících prvků. I tak je materiál pěkně diversifikovaný, jen je méně přístupný a chybí mu ona zpěvnost, vzletnost a naléhavost.
Čistý death/doom. Špinavý, jeskynním marastem až po krk nasáklý. Ale také spíše jednoduchý, držící se jako klíště žánrových standardů bez nejmenší ochoty alespoň základně experimentovat. Co mu však nechybí, je tolik potřebná neotesanost a hrubozrnnost.
Nejvíce přístupná deska GAEREA. Portugalci sice stále preferují rychlá tempa, ale materiál zároveň různě zahlazují, kudrnatí a zjemňují. A vesele do něj integrují jeden post-metalový prvek za druhým. Black metal pro masy, nicméně velmi pěkně složený.
(Raw) blackmetalový projekt z pokojíčku se vším všudy. Tentokrát za materiálem stojí osoba pohlaví něžného. Slyším za tím trochu SATANIC WARMASTER, SARGEIST, ORDER OF NOSFERAT a nebo také WINTER LANTERN. Jednoduchá, leč dobře poslouchatelná deska.
Debutové album hardcore kapely, která je složena ze členů ve svém žánru vyhlášených švédských skupin OUTLAST a VICTIMS. Dvacet minut nekompromisního nátěru brousícího až do oblasti crustu.